Tenis Sanatı - Tenis Maçı Kazanmanıza Yardımcı 8 Öneri


Bazı günler çok iyi bazı günlerse kötü oynadığınız oluyor mu? Hatta oyun içinde birden oyununuzun kötüleştiği?


 Roger Federer Tenis Topu Topluyor


Konuyla ilgili başımdan geçen bir olaydan bahsetmek istiyorum. Fiziksel olarak çok zinde hissettiğim bir günde tenis maçı yapmaya başladım. Hemen 3-0 öne geçtim sonra ne oldu bilmiyorum birden vuruşlarım dışarıya çıkmaya başladı. Ve durum aniden oyunlarda 3-4 geldi. Hiçbir vuruşum düzgün gitmiyordu. 

Telaş ve heyecan içinde oradan oraya koşturup mücadele ediyordum ancak hiçbir şey o gün maçı kaybetmeme engel olamadı. Ve eve gelir gelmez hemen bunun nedenini araştırmaya başladım. Bu tip sorunlarla sıkça karşılaşan insanlar olduğunu gördüm. 

Daha sonraları birçok düzgün tenis tekniklerine sahip, kondisyonu müthiş oyuncuların da aynı şekilde tenis maçı kaybettiklerine birçok kez şahit oldum. Nasıl kaybettiklerine bir türlü inanamıyor ve bu durum karşısında ne yapacaklarını da bilmiyorlardı. 

Konuyla ilgili zaman içinde edindiğim deneyimlerim ve araştırmalarım sonucunda elde ettiğim işe yarar bilgileri sizlerle paylaşmak istiyorum.



Tenis Sanatı - Tenis Maçı Sırasında Kazandıran 8 Öneri

  •    Olabildiğince basit tenis vuruşları yapmaya çaba gösterin. Böylece, kendinize olan güveniniz giderek artar.
  •     Rakibinizi sayıyı alması için zorlayın. Kolay sayılar vermeyin. Mücadele edin.
  •    Yumuşak ama köşelere toplar atın. Kötü gittiğiniz bir günde baseline (dip çizgi) ’dan winner yapmaya çalışmak ve başarısız olmak moralinizi iyice bozar ve oyundan kopmanıza sebep olur.
  •     Daha az hata yapmaya odaklanın.
  •   Kazanmaya değil, daha az kaybetmeye çalışın.
  •   A, B, C hatta D planlarınız olsun. Bunu yapmanız hayatta da çok işinize yarar.
  •     Nefes kontrolünü öğrenin. İlgili Yazı: Nefesin Gücü 
  •      Tenis maçı yapmanızın sebebi nedir? Eminim sadece kazanmak değildir. Eğlenceli saatler geçirmek için tenis kortunda olduğunuzu kendinize sıkça hatırlatın.

Görüşmek dileğiyle,

  











Halil Öztürk yazar tenissanati.com

www.tenissanati.com

60 günlük tamamen ücretsiz ekursa katılmak isterseniz aşağıdaki bölümlere adınızı ve epostanızı yazmanız yeterlidir.





0 yorum:

Yorum Gönder

Real Time Web Analytics