Tenis Sanatı - Tenis Servis Hızını Artırmanın 4 Yolu

andy murray tenis servis hareketi

Bir çok oyuncu tenis servislerinin ilkini yüksek hızda atmayı çok severler. 

Ancak, tutarlılık ve atılan servisin gönderildiği nokta, tenis servis hızından çok daha önemlidir. 

Tenis servis hızı bazen kolay sayılar kazandırsa da eğer servisleri içeri atamazsanız, rakibinize basit sayılar verme olasılığınız oldukça yüksek bir ihtimaldir.

İstatistik olarak, iyi bir ilk servisin oyuna girme yüzdesi %70'dir.



Tenis Sanatı - Tenis Servis Hızını Artırmanın 4 Yolu





1. Topu Öne Doğru Fırlatmak



Tenis servisini en çok etkileyen hareketlerin başında topu yukarı fırlatacağınız yer gelmektedir. Bunun üzerine zaman harcamazsanız gerçekten iyi bir tenis servis atma olasılığınız çok düşük olacaktır.

Topu yukarı ve bir kaç adım önünüze attığınızda vücudunuzun ağırlığı öne doğru aktarılır ve aktarımla beraber de topa iletilen güç de artar. 



2. Daha Az Spinli Vuruş Yapın



Topa daha düz yani flat vurmaya çalışmak, topun daha da sert gitmesini sağlar. Spinli servislerde gücünüzün büyük kısmı sürtünmeden dolayı kaybolacaktır. 



3. Vücut Döngüsü (Rotasyon)




Omuz ve beli belli bir hızda döndürmek tenis servislerinize güç katacaktır. Bunun nedeni, sadece kaba kol gücüyle değil tüm vücuttan alınan kuvvetle topa vurmanızı sağlamasıdır.

Servis atarken, ayaklarınızı, belinizi ve omuzlarınızı kullanmayı öğrenmeyi ihmal etmeyin.



4. Kendinize Uygun Şekilde Tenis Raketine Ayarlamalar Yapmak



- Rakete ağırlıklar eklemek daha kuvvetli vuruşlar elde etmenin diğer bir yoludur. Uygun yönlere ağırlıklar eklemeyi deneyin. Ancak, çok fazla ağırlık eklemeyi de abartmamanızda fayda var. 

- Daha düşük tansiyonlu kordaj çektirmeyi deneyin. Güç üretmenin diğer bir yolu da tansiyonu düşük çektirmektir. Elbette çok fazla tansiyonu düşürdüğünüzde tenis raketinin kontrolü zorlaşacaktır. 

Bu konularda sizden daha tecrübeli birinden yardım almaktan çekinmeyin.

İlgili Makale: Tenis Sanatı - Etkili Tenis Oynamak İçin Uygun Kordaj Seçimi

İpucu: 'T' noktası yani iki servis alanını ayıran ortadaki çizgiye yakın servisleri kullanmanın avantajları oldukça çoktur. Sert servislerin geçmesi için en uygun nokta filenin en düşük olduğu nokta yani sizin de tahmin ettiğiniz gibi orta bölümdür. Ayrıca, rakibinizin tenis backhand'ini hedef almış olursunuz ki returnlerin cılız olması yada rakibin hata yapma olasılığı çok yüksek ihtimaldir.

Etkili bir tenis servis, süratin yanı sıra hangi noktaya kullanıldığıyla da yakından ilişkilidir. Teknik ve taktik konuda güncel bilgiler ve daha fazlasına sahip olmak ve tenisini hemen geliştirmek istiyorsan sana tavsiyem Tenis Sanatı Eğitim Seti 'ne zaman kaybetmeden sahip olman.

Bol tenis dolu günler dilerim. Görüşmek üzere,







60 günlük tamamen ücretsiz ekursa katılmak isterseniz aşağıdaki bölümlere adınızı ve epostanızı yazmanız yeterlidir.




Tenis Sanatı – Ne Zaman Defansif Tenis Oynamalısınız


Verilen tavsiyelerin odak noktası genellikle ofansif tenis oynamak üzerine olduğunu biliyorum. Ancak, zekice kurgulanmış bir defansif oyun da bir o kadar önemlidir.

Dünyada üst düzey oyunculara bir baktığımda, defans yönlerinin ne kadar ağır bastığını görüyorum. Bunların başında Novak Djokovic, David Ferrer, Rafael Nadal Ve son olarak da Roger Federer geliyor.

Sizin için aşağıda vereceğim 5 ipucuyla nasıl ve ne zaman defansif bir tenis oynayacağınızı öğreneceksiniz yada hatırlamış olacaksınız.

Tenis Sanatı – Ne Zaman Defansif Tenis Oynamalısınız?

Ne zaman defansif tenis oynamalısınız bilmeniz gerekiyor. Emin olun bunu başardığınız da ofansif olarak da gelişeceksiniz. İlk adım basit olsa da çoğu oyuncu tenis kortuna daha adım atar atmaz bunu unutur ve rakiplerinin kendilerine sundukları vuruş fırsatlarında daha da sert vuruşlar yapabileceklerine kendilerini şartlandırırlar. İşte yapılan en büyük hata da budur.

Dip çizginin birkaç adım gerisinde bulunup da ofansif bir vuruş yapmaya çalışmak çok yersizdir. Böyle durumlarda biraz daha defansif tenis vuruşlarını tercih etmek daha zekice olacaktır.

Rakibiniz size zor bir top attığı bir durumda yüksek yüzdeli en az %95 içeri düşebilecek şekilde tenis vuruşlarını tercih etmelisiniz.

Tenis Sanatı – Güvenli Noktalara Akıllıca Vuruşlarla Oynamak

Baskı altındayken yapabileceğiniz en iyi defansif vuruş yüksek ve oldukça topspinli vuruşları kortun en güvenli noktalarına yani kortun merkezine ve dip çizgiye yakın yerlere yapmak en zekice olanıdır.

Bu tür bir vuruş rakibin açı bulmasını engelleyerek atak bir vuruş yapmasını engeller ve diğer yandan sizinde pozisyonunuzu rahatça almanızı kolaylaştırır.

Tenis Sanatı – Rakibi Okumayı Öğrenin

Rakibiniz sizi kortun arkasına sıkıştırıp, her zaman belirli vuruşlar mı yapıyor? Kortun her zaman aynı bölgelerine mi atak yapıyor? Örneğin, backhand vuruşunu her zaman çapraza mı yapıyor?

Rakibinizin bir sonraki hareketini sezinleyebilmeniz için oyunu nasıl okuyabileceğinizi öğrenmenizde yarar var. Bu yönünüzü geliştirdiğinizde topa daha hızlı yetişebilir, zamanında hazırlanarak ve daha iyi bir vuruş yapabilirsiz.

Tenis Sanatı – Rakibin Zayıf Tarafına Vuruş Yapın

Eğer mümkünse, defansif vuruşunuzu rakibin zayıf tarafına yapmaya çalışın.
Genellikle çoğu oyuncunun backhand tarafı daha zayıftır. Derin bir topu rakibin backhand tarafına yaptığınızda, defansif pozisyondan çıkarak nötr pozisyonuna geçmiş olursunuz. Böylece, oyunun kontrolünü tekrar elinize geçirme olasılığınız tekrar ortaya çıkar.

Tenis Sanatı – Daha İyi Hareket Edin

Defansif oyunu iyi oynayan oyuncular gerçekten tenis kortunda iyi hareket eden oyunculardır. Neredeyse her topa yetişerek, rakiplerini hayal kırıklığına uğratırlar.
Bunu yapabilmek için iyi çalışmak gerektiği ve yararlı alıştırmaları daha çok yapmanız gerekir.

Benim sizler için önerebileceğim basit ve etkili iki alıştırma;

1. İnterval alıştırmaları. Bu alıştırmalar çoğunlukla koşarak yapılabilir. Uzun koşular ve tabi ki bu koşular sırasında kısa sprintler. Çünkü tenis sporunda bu tür koşular çok fazladır ve patlayıcılığınızı da yükselmesi açısından yapılmasını en çok önerdiğim alıştırmadır koşu… Ayrıca, dayanıklılığınızda oldukça artacaktır.

2. Zıplamak yada sekmek. Bu alıştırmayı ister iple isterseniz ipsiz olarak her yerde yapabilirsiniz. Yapmanız gereken kısa kısa seri sıçramaların arasına tamamen çömelerek zıplamayı da katmaya çalışın.


İyi bir haftasonu dilerim. Görüşmek üzere,





60 günlük tamamen ücretsiz ekursa katılmak isterseniz aşağıdaki bölümlere adınızı ve epostanızı yazmanız yeterlidir.





Tenis Sanatı - Tenis Sporunda Maç Öncesi Isınma Önerileri


 Tenis Sanatı - Maria Sharapova Avustralya Açık 2014 Final

Tenis’de ısınmanın önemini her fırsatta vurguluyorum. Maçlardan önce 10 dakika gibi kısa bir süre içinde rakiple karşılıklı atılan topların ısınma olmadığını ve sadece çevreye, korta ve rakibin vuruşlarına ve zayıflıklarını gözlemlemek için kullanılması gerektiğini bilmenizi istiyorum.

Asıl ısınma maçtan 2 saat önce yapılan gerçek bir çalışmadır.Tabi ki size Nadal veya Federer gibi ısınmanızı söylemiyorum. Ancak, her zamanki gibi onların çalışmalarında bulunan bazı rutinleri kendi ısınma rutininize eklemenizi öneriyorum.

Ancak, çok fazla zamanınızın olmadığını bildiğimden işte sizin için birkaç önerim.

Her Zaman Aynı Şekilde Isının

Bundan kastım bazen rakipleriniz sizden önce ısınmış olabilir ve beklemeden maça geçmek isteyebilirler.

Ne olursa olsun aynı şekilde ısınmaya özen gösterin. Acele etmeye gerek yok. Tabi ki maç zamanından belli bir müddet önce tenis kortuna geldiğinizi göz önünde bulundurarak bunları söylüyorum.

Rakibinizden önce korta gelerek bir arkadaşınızla en az 15 dakika kadar ısının. Eğer bir arkadaşınızı bulamıyorsanız da duvarda çalışmanızı yapabilirsiniz.
Burada bahsetmek istediğim diğer önemli bir nokta’da karşılıklı durarak sadece topu filenin üzerinden atmak değil.

Yapmanızı istediğim şey dip çizgide yerinizi alarak bütün gücünüzle vurmaya çalışmak yerine yumuşak ama hareketleri tam yapacak şekilde ısınmanızı yapmanız.

Terleyin

Maçın ilk anından itibaren hızla tepki vermek için hazır olmanız gerekmektedir. Ancak, çoğu oyuncu direkt korta girerek maça başlamayı tercih ettiğini görüyorum.

Vücudunuz ve kaslarınız  hazır olmadan böyle bir şeye başlamak önemli sakatlanmalara yol açabilir. Bu o gün olmasa bile ileride önemli sıkıntılara yol açabilir.

Maçtan önce en kendinize iyice ısınmanız için 5 dakika verin.

Koşmak yada ip atlamak iyi bir seçenek olabilir.


Telleri Kullanın

Tenis kortunu çevreleyen teller sadece topların dışarı gitmesini engellemek için değil aynı zamanda iyi bir germe hareketi içinde kullanılabilir.

Başınızın üstünden arkanız tellere dönük olarak telleri tutun ve olabildiğince yavaş kendinizi aşağı doğru bırakarak, çömelmeye çalışın.

Kaslarınızı Açın

Bir oyuncunun en önemli yerleri bilekleri, dizleri kalça ve kol kaslarıdır. Bu kasları çalıştırmak için hafif terleyebileceğiniz egzersizler yapmanızda fayda var.

Bileklerinizden başlayın Ayak parmaklarınız yerde kalacak şekilde topuğunuzu yerden kaldırın ve küçük daireler çizmeye çalışın. Daha sonra ayaklarınızı birleştirerek, hafifçe dizlerinizi kırın ve saatin ters yönünde daireler çizin. Ve daha sonra ters daireler çizerek devam edin. Kollar için de aynı şekilde kollarınızı iki yana açarak çok küçük daireler çizmeye çalışın sona doğru daireleri giderek büyütün ve ısınmanızı bitirin.

Isınma Vuruşları

Isıma vuruşlarını kazanmak için yapamamanız gerektiğini daha önce de vurgulamıştım. Ancak, tüm tenis vuruşlarını çalışmayı ihmal etmemenizi ısrarla tavsiye ediyorum.

Sağlık dolu bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle,





60 günlük tamamen ücretsiz ekursa katılmak isterseniz aşağıdaki bölümlere adınızı ve epostanızı yazmanız yeterlidir.





Real Time Web Analytics