Tenis Sanatı - 3 Adımda Başarılı Bir Tenis Turnuvası Geçirin

Endişeyi bir kenara bırakın çünkü bir sonraki turnuvanızda ilk maçınızı yapmaya sadece saatler kaldı.

Evet, tenis maçınızda ve tenis turnuvasında geri kalan maçlarda başarılı sonuçlar elde etmek için son 70 dakikanızı nasıl geçirmeniz gerektiğini gerektiğini yani neler yemelisiniz, neleri yemekten kaçınmalısınız yada nasıl bir ısınma yöntemi olmalı ki yeteneklerinizi düzgün sergileyebilesiniz?

Bir tenis turnuvasında tenis oynamak sadece yeteneklerinizi test etmenizin ötesinde oyununuzu bir sonraki seviyeye taşımanıza da yardımcı olur. Şöyle ki, eğer düzgün bir şekilde hazırlığınızı yapabilir ve negatif düşüncelerinizi ve gerginliğinizi bir yana bırakmayı başarabilirseniz.




Tenis Sanatı - 3 Adımda Başarılı Bir Tenis Turnuvası Geçirin

#1 Tenis Sanatı – Tenis Turnuvası Yaklaşırken

1 hafta kala yapmanızı istediğim. Seviyenize yakın rakiplerle maçlar ayarlayın. Amaç kazanabildiğiniz kadar set kazanmak olmalı.

Dikkat! Tenis maçınızı yapmaya 2 gün kala vücudunuzun gücünü toplaması için mutlaka ağır çalışmalardan ve maçlardan uzak durun. Unutmayın ki, hem vücudunuz hem de zihninizin iyi dinlenmesi önemlidir.

Tenis turnuvası başlamadan 1 gün önce çok hafif ve en fazla 1 saat süren bir çalışma yapabilirsiniz. Günün geri kalanını tenis’ten uzak (yapabilirseniz J) geçirin. Örneğin, sinemaya gidebilirsiniz. Dikkat! İnternette çok fazla zaman geçirerek gözlerinizi yormamaya özen gösterin.

Hiçbir öğünü atlamamaya da özen göstermenizi öneririm. Ayrıca, bol bol su içmenizde de fayda var.

#2 Tenis Sanatı – Maç Günü

Maçtan 3 saat önce mutlaka uyanın. Gevşemek için kısa bir koşu yada ip atlamak uygun olur.
2 saat kala mutlaka fazla yağ ve şeker tüketmeyin, midenizi tıka basa doldurmayın.

Tost, yumurta gibi yiyecekler yemeniz en uygunudur. Eğer aceleniz varsa, fındık fıstık gibi yiyecekler ve siyah ekmekle yapılmış bir sandwich yeterli olacaktır.

Dikkat! Sütten uzak durun. Su içmeye devam.

Unutmadan eklemeliyim ki eğer korta ve zemine alışık değilseniz mutlaka ilk geldiğiniz günlerde daha önceden gelerek ısınma rallileri yapın.

Maç günü 70 dakika önceden tenis kortunda bulunmaya çalışın.





#3 Tenis Sanatı – İlk Tenis Maçı Öncesinde 70 Dakika

30-45 dakika fiziksel alıştırma: Dinamik ısınma ve esneme hareketlerini yapın. Alt ve üst vücut kaslarınızı ısıtın. Genelde tenis alıştırmalarınız öncesi yaptığınız rutinleri tekrar edin.
Arkadaşınızla yada duvarda tenis vuruşlarınızı kısa bir süre de olsa çalışın. Hareketlerinizin mükemmel olmasına uğraşmayın sadece ısının ve her vuruşa ayrı zaman ayırın.

Örneğin ayaklarınızın yavaş olduğunu hissediyorsanız kısa süreli sprintler yada ip atlamak iyi gelecektir.

5-10 dakika zihinsel hazırlık: Kontrol edebileceğiniz en az 3 amaç belirleyin. Hızlı adımlar, güçlü duruş ve sayılar arası ritüeller.

Rakibinizle uğraşmak yerine kendi hatalarınızı düzeltmeye odaklanın.

15-20 dakika duygusal hazırlık: Bu süre içinde herkesten uzak boş bir yerde bulunmaya çalışın.

Görüşmek üzere,







60 günlük tamamen ücretsiz ekursa katılmak isterseniz aşağıdaki bölümlere adınızı ve epostanızı yazmanız yeterlidir.



Tenis Sanatı – Kapalı Duruş Ve Tenis Forehand Gücünü Arttırma Yolları



Bir tenis maçı sırasında kortun ortasından yada fileye yakın gibi çeşitli pozisyonlarda tenis vuruşları yaparsınız.

Ve tenis vuruşlarınızın gücü, derinliği ve hatta topun falsosu yani topun ne kadar spin alacağı, vuruş anındaki duruş pozisyonunuz ile yakından ilişkili bir konudur.

Bu duruş pozisyonlarını genel olarak 4’e ayırabiliriz.

1.  Kapalı Duruş
2. Nötr Duruş
3. Yarı Kapalı Duruş
4. Açık Duruş

Kortun değişik bölümlerine, yönlerine ve rakipten gelen toplara göre bu duruşlar değişiklik gösterebilmektedir.

Kapalı Duruş pozisyonunda tenis forehand vuruşlarında gücü ve tutarlılığı nasıl arttırabileceğiniz konusunda sizlerle çeşitli bilgiler paylaşmak istiyorum. 

Tenis Sanatı – Kapalı Duruş Sırasında Tenis Forehand Gücünü Ve Tutarlılığını Arttırma Yolları


Eğer çoğunlukla kapalı duruş pozisyonunda vuruş yapmayı tercih eden bir oyuncuysanız, açık duruş pozisyonunda vuruş yapan oyunculardan daha tutarlı olarak topları istediğiniz yere atıyor olmanız gerekebilmektedir. 

Çünkü, açık  duruş tenis forehand vuruşunda, kapalı pozisyondan farklı olarak raket topu atmak istediğiniz yöne doğru değil de vücudun sağ yanından sol yanına doğru savrulmaktadır. Bundan dolayı da açık duruş pozisyonunda vuruş yaparken hem derinlik hem de tutarlılık açısından fedakarlıkta bulunulması şarttır.

Kapalı duruşta güç üretmenizin en kolay yolu biraz daha vücudunuzu fileye doğru dönerek topları öyle karşılamak olmalıdır. Böylelikle, vücudunuzun büyük kas gruplarını oluşturan kalça, bel ve omuz gibi kaslardan en yüksek oranda yararlanmış olursunuz. 

Tam kapalı pozisyonda ise; bu kaslardan en az oranda yararlanırsınız.

Aşağıdaki videoyu izlerken bu kas gruplarının vuruş anında nasıl çalıştığına dikkat etmenizi öneririm.



Ekstra güç her zaman için bir avantaj olmayabilir eğer ki vuruşlarınız kortun içine düşmüyorsa…

Aşağıdaki alıştırmalarla vuruş istikrarınızı kısa sürede arttırabilirsiniz.

1- Özellikle tenis sporuna yeni başladıysanız veya forehand’de tutarlı vuruşlar yapamıyorsanız servis çizgisinden karşılıklı yapılacak rallilerle alıştırma yapmanızı öneririm. Bu alıştırmaya tenis forehand vuruşunuz daha tutarlı hale geldikçe yeni driller de eklemeyi denemenizde fayda vardır. 

Örneğin, servis çizgisini aşmadan 11 puan alan kazanır gibi.

2-  Tenis vuruşlarında tutarlılık için ikinci önereceğim alıştırma çiftler çizgisiyle tekler çizgisi arasında kalan bölümde ralli yapmaktır. 

Kural olarak, topa her iki oyuncu da birer kez vuruş yaptıktan sonra maç başlar ve 21’e ilk ulaşan kazanır.

Son olarak, makalemin başında bahsetmiş olduğum bütün duruş çeşitlerini ve daha fazlasını öğrenerek çok daha etkili tenis oynayabilir ve eğer tenis alıştırmalarına sahip olmak isterseniz. Tenis Sanatı Eğitim Setinin yanında ücretsiz olarak 41 Etkili Alıştırma (Drill) e-Kitabını da edinebilirsiniz.  Detay Bilgi İçin >> Buraya Tıklayın



60 günlük tamamen ücretsiz ekursa katılmak isterseniz aşağıdaki bölümlere adınızı ve epostanızı yazmanız yeterlidir.





Tenis Sanatı - 7 Oneriyle Sonraki Tenis Macınızı Daha Kolay Kazanın

Tenis Sanatı - Andy Roddick Tenis Forehand 

İstikrarlı bir biçimde  maçlarını kazanan tenis oyuncuları maçlarda sert tenis forehand yada tenis servislerinden daha fazlasını yapmaları gerektiğinin farkındadırlar.

Kazanmak tenis sporunda bir sanattır. Çünkü, rakibi gözlemlemek ve açıklarını kendi avantajına kullanmasını bilmek gerekir. Bunun yanı sıra da zayıflıklarınızı gizleyerek, zihinsel olarak da sağlam olmak şarttır.

Sıradaki 7 öneriyle daha mücadeleci tenis oynayacak ve daha fazla maç kazanmaya başlayacaksınız.

1. Tenis Sanatı – Rakibinizin Zihinsel Ve Negatif Duygularınızı Kontrol Etmeyi Öğrenin

İletişimin çoğu aslında beden diliyle yapılmaktadır. Yani ne söylediğiniz değil nasıl söylediğiniz önemlidir. Yer değiştirme sırasında rakibinizin vücut dili ve yüz ifadesine odaklanın. Duygusal açıdan rakibinizi her ne etkiliyorsa daha sık bunu yapmaya çalışmanız da fayda var.

2. Tenis Sanatı – Tenis Rutinleri Edinin

Sayılar arasında tekrar odaklanmanızı ve bir sonraki sayıda neler yapacağınızı planlamanızı sağlayacak hoşunuza giden bir rutin belirleyin. Örneğin; topu belli bir sayıda yerde sektirmek gibi.

3. Tenis Sanatı – Oyunun Hızına Dikkatinizi Verin

Buna top hızının yanı sıra rakibinizin değişimler sırasındaki hareket hızı da dahildir. Eğer rakibiniz hızlı agresif bir oyunu tercih ediyorsa tempoyu düşürün.

4. Tenis Sanatı – İşe Yarayan Oyunu Değiştirmeyin

Rakibin zayıflıklarına atak yapmaktan vazgeçmeyin ta ki rakip  bu duruma bir çözüm buluncaya kadar.




5. Tenis Sanatı – Tenis Topunun Düştüğü Yere Odaklanın

Korttaki bulunduğunuz pozisyona uygun tenis vuruşları yapmak kadar, topa vurduktan sonra topun rakibin bulunduğu tenis kortunun hangi bölgesine düştüğüne odaklanmanızı tavsiye ederim.
Topun düştüğü yer rakibin vuruş tercihini belirleyecektir. Örneğin, rakibin tenis backhand tarafına derin ve sert bir vuruş yaptığınız da topun genellikle yüksek geleceğini tahmin etmek güç değildir.

Topun düştüğü yere göre tenis kortunda pozisyonunuzu ayarlamaya çalışın.

6. Tenis Sanatı – Oyun Sırasında Kort Değişimini Akıllıca Kullanın

90 saniye içinde diğer kortta oynanan maçı izlemek yada seyircilerin konuşmalarını dinlemeyle zaman kaybetmek yerine oynayacağınız sonraki iki oyunu planlamaya çalışın.  

7. Tenis Sanatı – Rakibinizin Hareketlerini İzleyin

Bazı oyuncular baseline’dan çok iyi tenis vuruşları yapmalarına rağmen fileye yaklaştıkça çok da rahat değillerdir. Rakibinizi iyi gözlemlemeye özen gösterin.

Sağlık Dolu Tenisli Günlerde Görüşmek Dileğiyle















60 günlük tamamen ücretsiz ekursa katılmak isterseniz aşağıdaki bölümlere adınızı ve epostanızı yazmanız yeterlidir.



Real Time Web Analytics