Tenis Sanatı - Tenis Sporunda Kazanmanin Altin Kurallari

Andy Murray - US Open 2014
www.tenissanati.com

Bir tenis maçını kazanmak ne kadar kolay ve ne kadar zor olabilir. Tenis size bu iki duyguyu da aynı maç içinde bile birçok kere yaşatır. Her ne şekilde olursa olsun kazanmayı alışkanlık haline getirmek istiyorsanız ufak farkların size büyük kazançlar getireceğini unutmayın ve bu yazıyı okumaya devam edin.
Ebetteki aşağıdaki altın kurallar kazanmak için tek başına yetmez ama kazanmaya daha yakın olan taraf olmanıza kesinlikle yardım edecektir. 

Tenis Sanatı - Daha Sağlıklı Tenis Oynamak İçin 1 Yoga Egzersizi

İster uzun zaman tenis oynayan ister tenis oynamaya yeni başlayan bir tenisçi olsun, omuz yada arka kol ağrılarından şikayet eden bir çok tenisçi vardır. Bunun birinci sebebi yanlış tenis teknikleri, ikincisi ise, maç yada antrenman öncesi ısınma ve sonrasında da soğumaya gerekli önem verilmemesidir.
Bunun diğer bir nedeni ise, kortta çok uzun zaman geçirmek yani kendini çok zorlamaktır.
Ayrıca, malzeme seçimi örneğin, sert toplar yada ucuz ve sahte raket seçimi de bu ağrıların hatta sakatlıkların nedeni olabilir.
Nedenleri öğrendiğimize göre peki bu ağrıları önlemek ve gidermek için ne tür bir tedavi yöntemi ve egzersiz yolları izlenmelidir?
Öncelikle, eğer çok fazla ağrılarınız varsa kesinlikle dinlenmenizi öneririm, dinlenerek de geçmiyor ise kesinlikle konuyla ilgili bir doktora danışınız.
Eğer omzunuzdaki rahatsızlık sadece dinlenerek, azalıyor ancak geçmiyorsa, bu konuyla ilgili araştırma yaparken karşılaştığım ve çevremdeki bir çok insana maçlardan sonra mutlaka yapmalarını önerdiğim ve gerçekten iyi sonuçlar aldıklarını işittiğim bir egzersizi sizinle de paylaşmak istiyorum.
Bu rahatsızlığın çözümünü Yoga’da buldum. Yoga, her yönüyle tenis oynamak ve ağrılardan uzak ve çok daha kaliteli bir yaşam sağlayan önemli egzersizlerden oluşmaktadır ve bir çok ünlü tenisçinin de bu egzersizlerden yararlanmakta olduğunu araştırmalarım sırasında öğrendim.
Yoga Egzersizi – Eagle Arms (Garudasana)

Egzersizi yapmadan önce ısınmayı ihmal etmeyiniz ve kendinizi çok fazla zorlamayınız. Çünkü, alışkın olmadığınızdan ilk başlarda zorluk yaşayabilirsiniz ancak çok geçmeden harekete alışacaksınız.
İster yerde bağdaş kurarak isterseniz ayakta bu egzersizi kolayca yapabilirsiniz.
Egzersizin her iki omuz için 5 kez yavaş nefes alış veriş süresi kadar olması yeterlidir.
Dik duruş pozisyonunda sakin nefesinizi alıp verirken kolunuzu resimlerde de göreceğiniz gibi diğer kolunuzun altından geçirerek, başınızla aynı hizada kollarınızı birleştirin.
Not: Eğer çok zorlanıyorsanız, diğer elinizi tutmak yerine ulaşabildiğiniz ve çok zorlanmadığınız bir noktada kollarınızı tutmaya çalışın.

Sağlıklı günlerde görüşmek dileğiyle,




60 günlük tamamen ücretsiz ekursa katılmak isterseniz aşağıdaki bölümlere adınızı ve epostanızı yazmanız yeterlidir.









Tenis Sanatı - Tenis Maçlarında Sakin Kalmak İçin 3 Önemli Teknik


Kimi zaman tenis maçlarında yada daha öncesinde kendimizle zihinsel mücadeleye girdiğimiz olur. 


Bu tip durumlarda pek çok oyuncu kendini toplamak ve tenis maçına geri dönmek için ne yapacağını bilemediğinden farkında olmadan bir çok maçı, rakibine altın tepside sunar.


Aşağıda bahsedeceğim 3 yöntemle tenis maçlarında gerginliğinizi nasıl kontrol altına alıp, tenis kortunda daha da başarılı sonuçlar elde edebileceğinizi göreceksiniz.



Tenis Sanatı - Tenis Maçlarında Sakin Kalmak İçin 3 Önemli Teknik


#1 Pozitif Canlandırma

Gerginlik çoğu zaman kendinizden şüphe duyduğunuz yada başka bir değişle başarılı olamayacağınızı düşündüğünüzde ortaya çıkan bir duygudur. 


Kendiniz hakkında kuşkuya düşmemek için yapacağınız en faydalı ve işe yarayan yöntem aklınızda en iyi halinizi canlandırmaktır. 

Kortta tenis antrenmanı sırasında yapmış olduğunuz en iyi vuruşları hayal edin mesela, ne kadar müthiş görünüyorsunuz değil mi?

Kısa bir film ama baş rolde siz varsınız ve filmin kahramanısınız. O müthiş tenis backhand'inizle rakibinize atak üstüne atak yaparak sayıları bir bir kazanıyorsunuz.


Eğer isterseniz, hoşunuza giden ve size güveninizi geri kazanmanızda yardımcı olacak bir şarkıyı da aklınıza getirip, mırıldana bilirsiniz. (Rocky - Eye Of The Tiger) :)


Geceleri uyumadan yada sabah uyandığınızda bu canlandırmayı tekrarlamanızda fayda vardır. 


Diyelim ki eğer oyununuzun bazı bölgelerinde sıkça hata yaptığınızı düşünüyorsanız. (Örneğin; topa vurduğunuzda yan çizgilerden çok fazla sayı kaybediyorsunuz.Yada bir oyun içinde 40-0 öndeyken çok sık olarak o oyunu kaybettiğiniz oluyorsa) bu anları zihninizde olumlu olarak canlandırmaya çalışın, 40-0 öndesiniz ve servisi attınız uzun bir ralli sonunda sayıyı kazandınız ve oyun sizin.

#2 Bir Oyun Planına Sahip Olun


Belirli bir oyun planınız yoksa, maçlar esnasında gerginliğinizin artması ve giderek kendinize olan güveninizin zedelenmesi olasıdır. 


Etkili bir oyun planı; kendi güçlü yönlerinizi öne çıkarıp, zayıflıklarınızı gizlemeyi ve rakibinizin oyuncu stiline göre (eğer önceden bilginiz varsa) hareket etmeyi içermektedir.


İlgili Makale: Tenis Sanatı - Güclü Bir Baseline Oyuncusuna Karşı Tenis Oynamak İcin 4 Taktik


Elbette, maç öncesi bir oyun planına sahip olmanız, maç boyunca kendinize güveninizin devam edeceği anlamına gelmez. 

Sadece maça girerken ve bir kaç oyun ne yapacağınızı bilerek ve kendinize güvenerek hareket edersiniz. 

Maç esnasında da oyunu sayı sayı oynamaya odaklanmalısınız. En kötü plan bile hiç planınız olmamasından iyidir.

#3 Gergin Değilim... Hazırım.

Biraz kafanız karışmış olabilir haklısınız... 


Demek istediğim şu ki gergin olmak aslında yapacağınız işi önemsediğiniz anlamına gelir. Çünkü, vücudunuz bu duruma hazırlanmak için beyninizi zorlamaktadır.

Gerginliğinizi bir işaret olarak görmeye çalışın. 


Bakış açınızı bu şekilde değiştirmeniz halinde, gelecek tenis maçlarında daha başarılı bir performans sergileyebileceğinizden emin olabilirsiniz.








60 günlük tamamen ücretsiz ekursa katılmak isterseniz aşağıdaki bölümlere adınızı ve epostanızı yazmanız yeterlidir.








Tenis Sanatı - Tenis Antrenmanları: Core Bölgesi İçin TRX Egzersizleri


Tenis antrenmanlarınız arasına farklı fiziksel egzersizler eklemeniz de her zaman yarar olduğunu biliyorsunuz. Bu hafta, daha önce denediğim ve araştırmalarım sırasında tekrar rastlayıp paylaşmak istediğim bir egzersizi sizlere tanıtmak istiyorum. 

Tenis Sanaı - Tenis Antrenmanları: TRX Egzersizi Nedir?



Sadece iki tanecik ipi kullanarak yüzlerce egzersiz yapmanız mümkün, üstelik kendi vücut ağırlığınızı kullanıp, yer çekimine meydan okuyarak. Bu egzersizler sırasında tüm vücut, özellikle de ‘core bölgesi’ olarak adlandırılan karın, bel ve pelvis kasları çalışıyor; yani güçlü bir bedene sahip olmamak mümkün değil. Fonksiyonel güç, esneklik ve dayanıklılık kazanımı da cabası..

Makalenin devamı için Burayı Tıklayın >> TRX Egzersizleri

Görüşmek üzere,




60 günlük tamamen ücretsiz ekursa katılmak isterseniz aşağıdaki bölümlere adınızı ve epostanızı yazmanız yeterlidir.










Real Time Web Analytics