Tenis Sanatı - 3 Derste Profesyoneller Gibi Tenis Oynamak

Tenis Sanatı - Tenis Vuruslari, Tenis Forehand


Dünyanın en iyi tenisçileri, tenis teknikleri ve tenis taktikleri açısından tenis’i yeniden keşfetmemiştir. Amatör yada geç yaşlarda tenise başlamış her hangi bir tenisçi ile WTA/ATP turda tenis oynayan profesyoneller arasında temel uygulamada bir farklılık söz konusu değildir.

En öne çıkan farklılık profesyonellerin, temel teknik üzerine uygulamada uzmanlaşmış olmalarıdır. İyi bir amatör yada gelişmekte olan bir tenisçi olarak gelişebileceğiniz kadar kendinizi geliştirmek olmalıdır.

Aşağıda yer alan profesyonelleri neyin sıra dışı yaptığı ile ilgili 3 tavsiyeyi kullanarak tenisinizi daha ileri seviyelere taşıyabilirsiniz.

Tenis Sanatı – Profesyoneller Temel Teknikler Konusun Mükemmele Yakındırlar

Başta da bahsettiğim üzere, profesyonel tenisçiler, tenis oyununu tekrar icat etmeyi denemezler. Küçük yaşlarda öğrenmiş oldukları aynı tenis vuruşlarını yapar ve tenis taktiklerini oldukça sade ve basit tutarlar. Fark nedir? Farkları bu temel ve basit yöntemleri mükemmel biçimde uygulaya biliyor olmalarıdır.

Tenis kortunda aşırıya gitmenize gerek yok. Sınırlarınızı ve yapabileceklerinizi iyice belirleyin. Yanlış anlamayın tabi ki kendinizi geliştirmeye çalışın ancak, şu anda yapmakta zorlandığınız şeylerle zaman harcamayın. Dışarıya giden sert smaçlar, winnerlar yada servisler yerine tutarlılığa yani oyunda kalmaya konsantre olun.

Sağlam bir tekniğe sahip olmaya odaklanın ve taktiklerinizi oldukça basit yapın.

Kısaca hatırlatmam gerekirse, Rafael Nadal 2008’de Wimbledon’ı kazanırken, Roger Federer’in forehandlerinden uzak kalmayı ve backhand tarafına oynamayı tercih etti ne kadar temel ve basit bir yöntem değil mi?

Tenis Sanatı – Profesyonel Tenisçiler Zihinsel Olarak Güçlüdür

Çoğu zaman, sıralamada ilk 500’de yer alan tenisçiler, dünyanın ilk 50 tenisçi ile benzer tenis vuruşlarını yapabilir. Aralarındaki temel fark ise, zihinsel açıdan ilk 50’de yer alan tenisçilerin daha güçlü olmasıdır. Özellikle de büyük maçlar ve sayılarda bu daha da öne çıkar.

Amatör seviyede bile oynanan bir tenis maçında, kim mental olarak sağlam ise, aklından geçenleri kontrol ederek, rakibine önemli bir üstünlük sağlar.

eKitaplarımda ve bir çok makalemde de belirttiğim gibi, çoğu tenisçi ya bir önceki sayıyı düşünerek yada sonraki sayıda ne yapacağını veya daha sonrasını yani maçın sonucunu düşünerek, bulunduğu anda ne yapması gerektiği hakkında açık bir görüşe sahip olmadan tenis oynamak durumunda kalıyor.

Sayıya başlamadan önce o ana yüzde yüz konsantre olmanız gerektiğini kendinize telkin etmenizde fayda vardır. O anda kalın ve aklınızın başka şeylerle meşgul olmasına izin vermeyin.

Diğer yapılan önemli bir zihinsel hata da kazanan oyunu değiştirmektir. Maçı kazanmaya yakın olduğunuz bir anda asla o ana kadar yaptığınız stratejiden başkasını denemeye çalışmayın. Kazanan taktik değişmez.

Bunu başarmanın tek yolu beyninizi aldatmaktır. Maçta geride olduğunuzu düşünün ve oyunu öyle oynayın. Bu harika bir tekniktir.

Tenis Sanatı – Profesyonel Oyuncuların Bir Oyun Planı Vardır

Profesyonel bir tenis oyuncusu, her maçta rakibin ve koşulların değiştiğini bilerek korta gelir. Gözünü karartıp her maçı aynı stilde oynamaya kalkmaz. Bazen gününde olmadığı zamanlarda oyununda önemli değişiklikler yapabilir.

Rakip Hakkında Bilgi Sahini Ol

Rakibiniz hakkında bilgi sahibi olmanız büyük avantaj sağlayacaktır.

Eğer rakibiniz hakkında her hangi bir bilgi sahibi değilseniz, rakibinizin zayıflıklarını ısınmaya başlar başlamaz ve maçın ilk iki oyununda analiz etmeniz yararınıza olur.

Analiz ederken sorulacak sorular:

- Forehand’i mi yada backhand’i mi daha iyi?
- Rakibin güçlü yönleri neler?
- Kortta nasıl hareket etmekte zorlanıyor? Örneğin öne arkaya mı yoksa yana doğru yani sağa sola hareket ederken mi? Vuruşlarında hatalar yapıyor.
- Rakibinizin ikinci servisi nasıl?
- Rakip slice yada topspin vuruşa nasıl reaksiyon veriyor?

Bu sorulara vereceğiniz cevaplarla rakiplerinizin zayıflıklarını avantajınıza çevirebilirsiniz.


Sağlık ve tenisle kalın. 




60 günlük tamamen ücretsiz ekursa katılmak isterseniz aşağıdaki bölümlere adınızı ve epostanızı yazmanız yeterlidir.









Tenis Sanatı – Tenis Antrenmanı 2 Etkili Duvar Egzersizi

Tenis Antrenmanı Duvar

Tenis antrenmanları duvarda yapmak gibisi yoktur. Çünkü, duvar yenilmez bir rakip ve yorulmaz bir partnerdir. Ancak, tenis kortuna girdiğinizde çoğu zaman arzuladığınız sonuçlarları görememeniz olasıdır. Bunun sebepleri ve tenis antrenmanlarını duvarda yaparken nelere dikkat etmemiz gerektiğini bu yazımın devamında bulacaksınız.

Doğru motivasyon ve tavır ile bu yenilmezlik abidesini kondisyon arkadaşınız ve tenis antrenman partnerine dönüştürebilirsiniz.

Tenis Sanatı – Tenis Antrenmanı 2 Etkili Duvar Egzersizi: Isınma

Dinamik ısınma hareketlerinden sonra tenis antrenmanınıza duvarda başlarken, kaslarınızı ısındırmak amaçlı birkaç tane topa vuruş yapın. Tenis forehand ve backhand vuruşlarını sırasıyla 5 ile 10 dakika yapmanız ısınmanız için yeterli olacaktır. Bu zamanı maça ısınma olarak düşünebilirsiniz.

Tenis Sanatı – Tenis Antrenmanı 2 Etkili Duvar Egzersizi: Maç Yapar Gibi Hareket Edin

Gerçek bir rakipmiş gibi duvara karşı puanları oynamak gerçekten çok yararlı bir antrenmandır.

Öncelikle, 30-45 saniye arası topu oyunda tutmaya odaklanın.

Ardından, maçlarda olduğu gibi 20 saniye kadar bir süre dinlenin ve bunu tekrarlayın.
Birkaç oyun yada set olarak bu egzersizi tekrarlayın.

Kondisyon ve toparlanma süreniz kısaldıkça, dinlenme süresini 15 saniyeye indirin. Unutmayın gerçek bir maç sırasında bazen toparlanmanız için 10 saniyeden daha az bir süreniz olabilmektedir.

Ayrıca, kondisyon durumunuz iyileştikçe toplara vuruş sürenizi 50 saniye ve daha da ötesine çıkarabilirsiniz. Vuruş süresini arttırdıkça, dinlenme zamanını da 20 saniye olarak belirleyin. Süreye adapte oldukça dinlenme süresini tekrar kısaltabilirsiniz.

Bu tenis antrenmanını yaptıkça, tenis sporuna özel kardiyovasküler kondisyonunuzun geliştiğini göreceksiniz.

Tenis Sanatı – Tenis Antrenmanı 2 Etkili Duvar Egzersizi: Yoğunluğu Artırmak

Duvarda toplara vurarak tenis antrenmanı yapmanızın yanı sıra sağlık topuyla da çeşitli antrenmanlar yapabilirsiniz. Hatta bu tür antrenmanları yapmanız da gereklidir.


Tenis Antrenmanı Sağlık Topu
Kısaca değinmem gerekirse;

2 ile 4 kg’lık bir sağlık topunu her iki elimizi de kullanarak, tenis forehand ve backhand bazen de smaç yapar gibi duvara atar ve top bir kez yere sektikten sonra tekrar yakalar ve egzersizi tekrarlarsınız.

Bu tenis antrenmanını yaparken dikkat edilmesi gereken önemli noktalar.
Topu hem forehand hem backhand yaparken her iki elinizi de kullanmaya özen gösterin.

Çok sıkı bir egzersiz olduğundan bu antrenmanı 30 saniyeden fazla yapmayın. Önerilen süre fitness durumuna 10 ile 15 saniye arasındadır.

Bu antrenmanı yaptıkça daha da güçlendiğinizi hissedeceksiniz. Kim bilir belki kısa sürede insan duvar diye tabir edilen zorlandığınız rakiplerinizi kolayca yenmeye başlarsınız.

Lütfen burada bahsedilen egzersizleri doktorunuza başvurmadan yapmamaya özen gösterin.

Görüşme üzere,


60 günlük tamamen ücretsiz ekursa katılmak isterseniz aşağıdaki bölümlere adınızı ve epostanızı yazmanız yeterlidir.









Real Time Web Analytics