Tenis Sanatı - 6 Tenis Taktik Ve İpucu İle Oyununuzu Geliştirin

Yeni ve oyun tarzını hiç bilmediğiniz bir tenisçiye karşı oynamak her zaman güçtür. Size, bir fırsatını bulup rakibinizi izlemeye çalışmanızı tavsiye ederim. Ama dikkat edin aşağıdaki anlattığım kısa hikayedeki gibi bir olayla da karşılaşabilirsiniz…




Dünyanın eski 1 numaralarından Andre Agassi’nin koçunun başından geçen bir olaydan alıntıdır.

“Bir tenis turnuvasında her zaman çalışma arkadaşlarımla Andre’nin karşılaşacağı rakibi hakkında görüş alış verişinde bulunurduk. Özellikle daha önce  karşılaşmadığı yada pek fikrimiz olmayan rakiplerinin tenis maçlarını veya tenis antrenmanlarını izlemeye giderdim.

Bir keresinde yine böyle bir maçtan önce Andre’nin rakibini izlemek için maçına gittim ve hakkında bir çok not aldım. Artık oyuncunun eksi ve artılarını az da olsa öğrenmiştim.

Maç günü geldi Andre her şeyiyle maça hazırdı. Isınmaya başladıklarında bir baktım karşılaştığı tenisçi sol elini kullanıyor ama izlediğim oyuncu sağ elini kullanıyordu yani yanlış oyuncuyu izlediğimi fark ettim.

Andre’nin bana öyle bir bakışı vardı ki o anı hayatım boyunca unutamam.”
Oyununuza mutlaka şu sayacağım 6 tenis taktik ve ipuçlarını eklemenizi tavsiye ederim. Karşılaşacağınız oyuncuyu izleme fırsatı bulamasanız bile oyununuza çeşitlilik katmak adına çok işinize yarayacaktır.

  • Defansif nitelikli yani yumuşak toplara yada yüksek toplara daha fazla atak yapın.
  • Servisleriniz arasında mutlaka Kick Servis olsun.
  • Drop shotlarınızı kullanmayı unutmayın.
  • Her zaman olabildiğiniz kadar fit olmaya özen gösterin.
  • İkinci servislere atak yapmayı öğrenin.
  • Slice servislerinizi geliştirin.





Birkaç yıl önce Rafael Nadal Amerika Açık Tenis Turnuvasında şampiyon olduktan sonra turnuvayı neden kendisinin kazandığı hakkındaki soruya şöyle bir yanıt vermiş:

Her geçen gün daha da iyi olmaya çalışıyorum. Durmadan bir şeyler okuyor ve deniyorum. Asla şu anki durumumdan tatmin olmuyorum.

Bu makalede okuduklarınızın tümünü ve Nadal’ın zihin yapısını kendi oyununuza ve günlük yaşamınıza siz de uygulayabilirsiniz.

Görüşmek üzere,

Halil Öztürk
-         www.tenissanati.com

online egitim serisi tenissanati






0 yorum:

Yorum Gönder

Real Time Web Analytics